Fair Use Policy


Om onredelijke en/of onjuist gebruik van ipcall.me te voorkomen, vragen we je om je te houden aan ons Fair Use Policy.


Algemeen

ipcall.me wordt aangeboden als aanvullende communicatiewijze naast de reeds beschikbare notificatiewijzen van bestaande IP-apparaten welke in geval van dreigend gevaar, nood en/of verdachte situaties een melding afgeven. Een van de uitgangspunten van ipCall.me is dat abonnees nooit of nauwelijks gebeld willen en/of zullen worden. Hierdoor is ipCall.me als Software as a Service (SaaS) tegen een laag maandbedrag aan te bieden.


Triggers

Een ipcall.me-oproep komt tot stand wanneer de abonnee diens apparaat en/of systeem geactiveerd heeft staan en er een melding vanaf dat apparaat wordt gezonden; een trigger.


Afwijkend gebruik en/of verbruik

Onjuist, onredelijk en/of veelvuldig verbruik kan leiden tot een toename van deze triggers en hogere verbruikskosten. Wanneer een ipcall.me-abonnementhouder meer dan 1 trigger en zo ook telefonische oproep per dag ontvangt, beschouwt ipCall.me dit als afwijkend verbruik. Dit afwijkend verbruik kan veroorzaakt worden door onjuist gebruik van of incorrecte instellingen in het ipCall.me-dashboard en/of IP-apparaat door de abonnementhouder zelf, door deze aangemaakte gebruikers of verantwoordelijk installateur. De abonnementhouder zal door ipCall.me tijdig worden geïnformeerd om hogere verbruikskosten te voorkomen:


Afwijking Communicatiewijze
5 triggers per dag of meer E-mail
7 dagen op rij een trigger E-mail + Notificatie (Dashboard & PUSH)
14 dagen op rij een trigger E-mail + Notificatie + Telefonische oproep (geautomatiseerd)
28 dagen op rij een trigger E-mail + Notificatie + Telefonische oproep (geautomatiseerd)
75% van maandtegoed E-mail + Notificatie + Telefonische oproep (geautomatiseerd)

Bij overschrijding van het maandtegoed behoudt ipcall.me het recht een toeslag in rekening te brengen en/of onze diensten op te schorten of te beëindigen.
Alle overschreden triggers (á €0,0934) worden in de navolgende maand als toeslag verrekend met de abonnementsafschrijving.


Belkosten buitenland

Indien een telefoonnummer waarnaar de abonnementhouder gebeld laat worden door ipcall.me niet Nederlands is of zich niet binnen Nederland bevindt, kunnen hier later door netwerkproviders meerkosten voor in rekening worden gebracht.
Deze kosten worden vermeerdert met een toeslag van 15 procent voor administratieve kostendekking en worden in de navolgende maand als toeslag verrekend met de abonnementsafschrijving.